Annons:
Etikett11-fodra-dräktiga-växande-djur
Läst 1877 ggr
rutigduk
11/4/14, 3:38 PM

Dosering BARF ungkatt?

Hej!

Hur många procent av kroppsvikten skulle ni ge i BARF till en kastrerad siames som snart är 10 månader gammal (fyller det den 20 november)?

Jag har fyllt i uppgifter i Excel-dokumentet som räknar ut hur mycket man ska ge mm, men blir osäker på hur många procent av kroppsvikten jag ska sätta?

När räknas katten som fullvuxen? Samt när ska man börja trappa ner procenten av kroppsvikten för att hamna på rätt nivå för katten som vuxen och inte längre "växande"?

Annons:
Sarah-S
11/6/14, 5:14 PM
#1

Jag skulle ge nästan fri tillgång till en växande katt. Är inte helt säker på när siameser anses färdigvuxna men inte vid 10 mån iaf
Jag har aldrig brytt mig så mycket om gram utan går efter hull och muskelmassa när jag doserar mat

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

[cicoccabim]
11/7/14, 7:10 AM
#2

TS jag har en 15 månaders siamesblandning, först nu börjar jag se tecken på att hon är kroppsligt vuxen. Hon har fått 3% dagligen, och börjar nu få mycket muskler! Men håller med #1, ge så att katten blir mätt och håll koll på vikt och hull. Anpassa efter just din katt. Siameser har ju lite fart i sig….  så han/ho gör nog av med en del….. vis av erfarenhet 🤪

Upp till toppen
Annons: