Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 995 ggr
fredricakarlsson
10/6/14, 12:12 PM

Börja barfa katterna?

Hej! Jag har funderat på om jag ska börja barfa mina katter. Just nu får de Bozita blötmat och TOTW torrfoder. Jag vill sluta helt med torrfoder och böja ge barf. Men kan tex. Sluta med torrfoder och bara ge bozita blötmat och typ mush för katter? Jag vill att mina katter ska vänja sig vid rått kött så jag endast kan de dem de när jag har flyttat hemifrån. Hur mycket ska man ge dem? Räcker de att de får mat morgon och kväll? Eller morgon, middag och kväll? Hur ska jag balansera upp de så de får rätt mängd? Just nu har jag två kattungar som är ca 17 & 20 veckor. Så det är utifrån dem man får räkna.

Annons:
shakira77
12/9/14, 2:49 AM
#1

Detta är en fantastisk sida som förklarar det mesta! :)  http://www.barfmycat.com/index.html

Caifig
12/9/14, 6:04 PM
#2

Du kan absolut sluta med torrfoder och endast ge blötmat/MUSH. Dock är inte MUSH ett helfoder utan det måste tillsättas antingen ben/benmjöl eller hjärta beroende på vilken sort du väljer. Du kan även köra helt med blötmat och ge rått kött någon gång då och då för att först vänja dem och sedan introducera barf.

Jag skulle säga fri tillgång dvs häll upp tills de blir mätta, ställ in i kylen om det blir mat kvar och ge vid nästa tillfälle. Har du möjlighet är tre gånger per dag absolut bättre än två, men mina fick endast två gånger per dag även när de var yngre. Har märkt att även detta är en vanesak.

Upp till toppen
Annons: