Annons:
Etikett03-katt
Läst 1312 ggr
ElementOfLaughter
2014-09-16 15:26

Tillägg till Mush CAT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Kan börja med att säga att jag har läst tråden "Mush CAT" (och har kikat runt på lite andra trådar) men blir bara mer och mer osäker ju mer jag läser! Så jag tänkte att det är nog kanske lika bra att hoppa in med min fråga exakt här! 

Såg idag att Granngården här i stan äntligen har köpt in Mush! Så jag slängde mig på frysen direkt och köpte  Mush CAT (Kyckling-Kalkon-Gris). Men jag vill minnas att jag har läst att det saknades något i fodret så jag frågade de som jobbade där men de visste nog inte mer än mig! Den ena som jobbade där berättade att han utfodrar sina katter med Musch CAT och torrfoder. Men jag vill ju helst köra med bara BARF och tänker att jag hellre kompletterar fodret med det som saknas.

Men problemet är ju att jag är helt nybörjare när det kommer till BARF. Så då har jag två frågor som ni kanske kan hjälpa till med! 

1. Är det något jag ska lägga till? (har hört att det inte är tillräckligt med taurin, alltså att hjärta ska läggas till och att det inte är tillräckligt med ben. Men läste att det även kan bli obalans om man lägger till något, därav att jag är osäker.)

Innehållsförteckningen ser ut såhär: Finsk kyckling 47 % (kött, hjärta, ben, lever, skinn, muskelmage), finsk kalkon 35 % (kött, ben), finsk gris 18 % (kött, njure, hjärta, lever, ben), varav: kött 54 %, organ 23 %(varav hjärta 10 %), brosk, senor och ligament totalt 12 %, färska ben 11 %.

2. Om det är så att något ska läggas till, var tusan får jag tag på det? Har inte kontakt eller någon aning om var närmaste slakteri finns. (har även svårt att röra mig utanför staden, Kristinehamn) Men har tillgång till Coop forum och Maxi (samt Lidl, Netto, Coop konsum, men antar att det är större chans att få tag på något i de större affärerna).