Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2075 ggr
Gnici
2014-08-30 10:48

Är det här en bra "röra" till katt?

Min bägge honkatter har mestadels fått VoH kattmat, VoH nr 33 och exlusive och grishjärta + lite lever i bland under senaste året. Den ena kissen äter också hela kycklingvingar .

Nu vill jag blanda egna matröror till katterna och har tillgång till Maukas, som är ungefär samma som Mush (bor i Finland)

I sortimentet finns olika kött m malda ben (ren, gris, kalkon och kyckling) men jag måste kolla upp hur stor andel ben de innehåller.

Blandade inälvor av gris och av kyckling, samt också en sort med bara grishjärta. Dock får jag tag på enbart gris eller lammlever från en annan zoobutik.

Kött från gris, nöt/gris, nöt, kalkon.

Har försökt räkna ut hur blandningen ska se ut och undrar om det är okey och jag kan göra så här:

Blandning på 5 kg kött totalt

1 kg kött med ben (som sagt osäker på benmängden i korvarna)

500g lever

1 kg grishjärta (räknade på mer hjärta eftersom det ska frysas)

2,5 kg blandat kött


Annons:
vallhund
2014-08-30 12:51
#1

Jag har aldrig BARFat en katt, men det låter rimligt, hoppas någon annan kan ge dig ett bättre svar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Caifig
2014-08-30 22:42
#2

Det ser bra ut, bara du kolla upp benmängden :)

Gnici
2014-08-31 07:17
#3

#2

Tack för det :) Ja jag ska kolla benmängden i korvarna med både kött och ben. Räknade att det borde vara ca 1 kg ben  i 5 kg, kan det stämma det va?

Gör väl kanske bara hälften av röran i alla fall sedan åt gången, men räknade nu på 5 kg.


Caifig
2014-08-31 10:12
#4

Mängden ben ska ligga på runt 10% av det totala intaget dvs 500g på 5kg.

Omorika
2014-09-01 09:09
#5

Skulle vara lite försiktigare med lever om jag var du. Max ligger på 10 % så hade hellre legat mellan 7 och 8% för att vara säker på att det inte blir för mycket.

Gnici
2014-09-01 17:23
#6

Ok, tack så mycket.

Någon som vet vad benmängden är i mushkorvarna, tex ren m ben och kyckling m ben. finns ju också gris m ben, i alla fall här på finska sidan?


Annons:
Upp till toppen
Annons: