Annons:
Etikett02-hund
Läst 1482 ggr
FeliciaS
8/16/14, 7:47 PM

Barf-problem vid tandbyte!?

Min valp tappar just nu sina tänder och har i samband med det börjat matvägra färskfodret. Tidigare kastade hon sig verkligen över maten men nu vill hon inte äta. Jag ger Mush Vaisto puppy formula. Testade att peta bort alla benbitar och då slank det ner, om än ganska tveksamt. Finns det något annat färskfoder där benen verkligen är ordentligt finmalda eller kan jag under en period strunta i ben och ge benmjöl istället? Hur skulle ni gjort?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annons:
[Majbot]
8/18/14, 4:22 PM
#1

Är den osäker på att tugga på hårdare saker för övrigt?

FeliciaS
8/18/14, 7:15 PM
#2

Nej, hon biter på pinnar, ben, bollar osv. Hon äter torrfoder också om hon erbjuds.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Majbot]
8/19/14, 12:14 PM
#3

Du skulle ju alltid kunna testa att ge henne malet kött och tillsätta benmjöl?

[Majbot]
8/19/14, 12:16 PM
#4

Är lite väck i huvudet, såg att du föreslagit benmjöl själv. Jag hade gjort så iallafall! :)

vallhund
8/30/14, 12:31 PM
#5

Hur har det gått? Jag skulle gett benmjöl + öljäst, har aldrig haft en hund (eller katt) som inte älskat öljäst. Hade även tillsatt laxolja, det brukar förbättra aptiten.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

FeliciaS
9/1/14, 8:29 PM
#6

Hon fick i sig lite grann och den började hon äta som vanligt men nu har hon fått en till svacka men äter i alla fall. Mush har jag tänkt sluta med nu och hon har tappat intresset för dem ändå så det är väl lila bra det ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: