13. Var köper man BARF?

Vart ifrån?

2014-08-01 12:53 #0 av: Turast

Tänkte det kunde vara kul att se vart alla får sitt kött, inälvor, ben ifrån!
Slakteri, Ica, jägare, egenuppfött? :)

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2014-08-01 13:11 #1 av: Hildgrim

Ja det kan vara intressant att veta. Själv så har jag bara en liten hund och en liten frys så jag är inte så "hysterisk" som andra att hitta billigt kött från slakterier eftersom man ofta måste köpa större mängder.

Men nått sånt här kör jag på:

*Köttputs och organ från en hjortgård.
*Kravmärkta kycklingvingar från Green matmarknad (hoppas kunna köpa fler saker därifrån).
*Köttben, kött och organ från Citygross (sen brukar jag kolla köttdisken i andra butiker om jag besöker dem. Men ska jag handla hundmat så blir det CG). 
*Barfkorvar och Mush vaisto från olika djuraffärer. 

Anmäl
2014-08-01 13:14 #2 av: Turast

jag är så avundsjuk på alla som bor nära City Gross :( det finns inte på gotland! 

jag ska börja barfa i höst och ska ansöka om tillstånd att få köpa slaktavfall från slakterier.. har egna höns så där blir lite, och sen har väl willys och ica maxi lite smått och gott antar jag :)

Medarbetare på Valp och Unghund ifokus!
 Peace out~    - Turast
Blogg: Unidogs

Anmäl
2014-08-03 00:08 #3 av: fridaas

Vilt, mestadels vildsvin får jag från sambon och hans släktingar
Nötkross köper jag från Nordic färskfoder
Annat kött och ben från citygross eller willys

Anmäl
2014-08-03 21:21 #4 av: kigon

Köttputs och organ från hjortgård (#1 det är inte den i bonnarp du går till? Skrattar

Men kan hända att jag köper hos Ica ibland, kommer bli mer Ica nu när jag vill ge kycklingvingar till katten i början...

När jag får körkort så vill jag även hitta gårdsslakterier för kanin och kyckling som jag kan köpa från Glad

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Anmäl
2014-08-05 20:41 #5 av: Lilllens

Finns en butik här som säljer renkött/slams för 10kr/kilo. Mycket bra!
Älgkött brukar jag inte heller ha brist på eftersom jag känner jägare.

Annars kan jag ibland köpa någon Mush-korv. Sen handlar jag på Ica och Coop också.

Anmäl
2014-09-11 17:47 #6 av: drika

City gross:) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.