Annons:
Etikett02-hund
Läst 1247 ggr
xxl
6/23/14, 6:36 PM

lever

hej, jag har en hund som inte verkar tåla lever.

jag har försökt ge henne detta många ggr, varje gång får hon diarre. hon väger 6.5 kg å ska då ha ca 5-7 g lever /dag om jag fattat det rätt. jag har försökt vänja henne långsamt genom att ge lite och inte varje dag. men hur jag än gör får hon diarre.

sist fick hon bara 5 gram ihop med svensk blandfärs, detta åt hon mitt på dan, på natten blev jag väckt av den stackarn flera ggr, då va hon jättelös i magen å behövde gå ut.

normalt sett sover hon alltid hela natten.

måste man ge lever ? eller finns det nåt annat man kan ge, nån form av tillskott ?

jag förmodar att det bla är A-vitaminet man är ute efter, är det nåt annat som bara finns i lever ? tycker de är hopplöst om stackarn alltid ska behöva ha dålig mage.

dom dagar hon "sluppit" levern är magen jättebra

nu gäller det

 

Annons:
VildaVittra
6/23/14, 6:44 PM
#1

Har du provat med olika leversorter?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

xxl
6/23/14, 8:38 PM
#2

nej jag har bara provat kalvlever, det va det jag hittade i affären, tänkte att det va bra eftersom det kom ifrån ett ungt djur.

vilken sort tycker du att jag ska prova ?

är dom olika "starka" ?

hon tål oxkött annars

nu gäller det

 

VildaVittra
6/23/14, 9:05 PM
#3

Ja, de är olika starka näringsmässigt. Kycklinglever brukar vara lätt att få tag på, ligger i frysdisken.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

xxl
6/23/14, 9:08 PM
#4

okej , då ska jag testa kycklinglever istället :)

håller tummarna för att det ska gå bättre !

tack för hjälpen

nu gäller det

 

Upp till toppen
Annons: