Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1867 ggr
Balder123
5/16/14, 10:46 AM

Börja med BARF!

Jag har en Boxerkille på 10 månader som för tillfället går på eliminationsdiet på svindyrt vet-foder :( Jag har tänkt låta honom bli klar med dieten eftersom att veterinärerna tjatar om detta innan man fortsätter utredningen på kvalster osv. Jag tror nämligen att det är kvalster eller möjligen spannmål han reagerar på.

Nu har han gått på detta torrfoder i 5 veckor utan nämnvärd förbättring. Han har fortfarande småsår pga kliande och får svamp mellan trampdynorna då och då. Hans mage är bra på fodret, men det var den även på Nordic färskfoder. På Nordic Bas kliade han sig fortfarande och det var därför jag valde att gå in på dieten för att just utesluta fodermedelsallergi. 

Så om tre veckor är vi fria från torrfodret om han fortfarande inte har förbättrats! Och då vill jag börja med färskfoder/BARF!

Jag har funderat på att ha VoH eller Jipotimas som bas, eftersom jag är så pass ny i detta. Vad tycker ni att jag ska tillsätta då? Även med tanke på hans problem med eksem och svamp.

Han väger nu 25 kg och han kommer nog ligga på 600 gram mat om dagen. Tar tacksamt emot tips och hjälp! Och JA, han kommer att fortsätta på eliminationsdieten tills den är klar!

Annons:
vallhund
5/17/14, 5:20 AM
#1

Jag tycker du skall kontakta Jill på jill@jipotimas.se. Eftersom hon själv är o har varit Boxeruppfödare i många år så kanske hon kan ha en aning om vad som kan felas din kille.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Balder123
5/18/14, 2:10 PM
#2

Gud va dumt, har inte ens tänkt så långt! Har mailat henne nu och hoppas på rådgivning! :)

Linnea
5/20/14, 1:17 PM
#3

Nordic finns i en spannmålsfri variant också, har dock inte provat den själv.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Upp till toppen
Annons: