Annons:
Etikett02-hund
Läst 3717 ggr
Anonym
Anonym
5/8/14, 11:48 PM

Revben

Min hund har råkat få i sig råa revben. Om han inte tuggat ordentligt, kan det vara farligt eller bryter magen ner det? Jag tror att han är förstoppad.. Vad kan jag göra så han bajsar?

Annons:
Fenix_Chicci
5/8/14, 11:57 PM
#1

Ja, om han svalt stora bitar kan det bli farligt, speciellt om hunden är ovan vid att äta ben.
Ge olja, lever och psylliumfröskalsgelé och låt hunden vila.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Anonym
Anonym
5/9/14, 12:02 AM
#2

Vad för olja och hur mycket per dag? Ska han få äta sitt torrfoder även om han inte bajsar? När tycker du det är dags att åka in till vet? Jag är jätte orolig :(

Kasumi
5/9/14, 12:07 AM
#3

Ring veterinären imorgon när du vaknat, Evidensia klinikerna ska ha rådgivning dygnet runt nu dock (tror jag). Googla o ring!

Fenix_Chicci
5/9/14, 12:12 AM
#4

Ärligt talat så hade jag gett vilken olja som helst, typ rapsolja lär gå bra om du har det hemma. Det viktigaste nu är att hunden får ut benen och då hjälper oljan till att smörja. 
Jag hade inte gett torrfodret utan fastat hunden tills du sett att han bajsat.

Jättesvårt att säga, jag vill inte ge någon rekommendation om det, men om hunden inte bajsat imorgon så åk in. Men är du jätteorolig så ring veterinären och hör vad de säger.
Det kan ju vara så att det inte är någon fara alls, men eftersom du inte vet hur stora bitar hunden svalt, den är ovan vid ben och om den ätit stora mängder så är det inte så bra. 

Hur mycket var det och vad väger hunden? Var det något kött på benen?

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Anonym
Anonym
5/9/14, 5:34 AM
#5

Det kan ha vart 2-3ben och kött på det. Han väger 28kg. Han har fått en dl torrfoder lite då och då med laxolja.

Anonym
Anonym
5/9/14, 1:28 PM
#6

Nu kom det en massa diarre. Kan jag då utesluta att han kan vara förstoppad och ge honom canikur?

Annons:
Sarah-S
5/9/14, 2:39 PM
#7

Det vara förstoppningsdiarré så men Canikur skadar inte

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Kasumi
5/9/14, 11:40 PM
#8

Hur mår hunden?

Anonym
Anonym
5/10/14, 5:14 PM
#9

Jag ser en förbättring.. I form av små korvar 😀

Katti
5/14/14, 7:54 AM
#10

Revben är inte farligt och ja, hunden bryter ner dem! Man ska absolut inte hetsa upp sig om inte hunden visar tecken på att må dåligt Cool. Har hunden förstoppning så försöker den bajsa mest hela tiden utan att något kommer. Skulle så vara fallet så är messmör effektivt!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anonym
Anonym
5/14/14, 8:46 AM
#11

Han var aldrig förstoppad, det fanns bara inget att bajsa ut.. trorjag! men nu mår han bra! 

Tack för hjälpen allihopa 😍

Fenix_Chicci
5/14/14, 8:18 PM
#12

Skönt att det gick bra. 
Ja, revben är ofarliga till en hund som är van. Men mycket ben till en ovan hund som dessutom kanske tuggade dåligt, det kan gå illa. 
Nu var det ju dock inte så mycket ben + kött på så.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Katti
5/14/14, 10:57 PM
#13

Fast i så fall märks det. Man ska inte oroa sig om hunden mår bra Glad

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: