Annons:
Etikett03-katt
Läst 2227 ggr
jillan
2014-04-09 16:56

Hur många kycklinghjärtan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Hittade lite mumsiga färska kycklinghjärtan & testade för första gången. Två av katterna gillade det. Ska ge det som godis, så hur många hjärtan kan de få utan att de blir dåliga? De fick tre stycken var igår.

Annons:
Caifig
2014-04-10 12:34
#1

Går inte direkt att överdosera hjärta. Så länge katten får i sig rätt proportioner av lever och ben så skulle du i princip kunna ge resten hjärta då det räknas som muskelkött. Dock har jag för mig att hjärta är mycket magrare än vanligt kött och är därför inte optimalt att endast ge hjärta som köttbas.

jillan
2014-04-10 14:12
#2

#1 ok! Tack:) ger det som godis bara. Barfar inte utan blev lite nyfiken om mina gillade hjärtan. Då kan jag ge utan att överdosera:)

Caifig
2014-04-10 14:38
#3

#2 Jag hade nog inte gett det varje dag i så fall, men några gånger i veckan är nog inga problem.

jillan
2014-04-10 16:56
#4

#3 ok, tack! Köpte en förpackning. Hur länge klarar en öppnad sig i kylen? Eller ska man frysa in dom istället?

Caifig
2014-04-10 19:19
#5

#4 Jag hade lagt dem i frysen istället. Är ändå rätt många i ett sånt paket. Så håller de sig fräschare längre :)

cattisa
2014-04-11 18:53
#6

Kycklinghjärtan låter spännande och nyttigt. Var får man tag i det. Brukar de ha i zooaffärerna? Köper man det fryst eller färskt? Hur stora paket brukar det vara?

(När jag äntligen hittade kycklingvingar var det ett stort paket. Jag fick tina lite, plocka isär kycklingvingarna och sedan styckfrysa in dem igen…)

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
jillan
2014-04-11 19:32
#7

#6 Jag köpte det på coop. Det är färska i en 450 gram förpackning. Färska. Dom finns där dom har färsk kyckling (i min affär). Köpte en förpackning idag, delade in i 5 påsar & frös in. Finns nog frysta också. jag vet inte. Usch, äter folk kycklinghjärtan?! Låter äckligt😃

Kycklingvingarna ger jag hela. Det går bra

cattisa
2014-04-11 19:36
#8

#7 jillan. Då ska jag titta i mataffärerna! Vad bra att de är färska. Då kan man välja hur man vill frysa in dem själv.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

jnielsen
2014-04-11 21:36
#9

#6 Jag köper allting färskt, portionerar upp och fryser in.

Upp till toppen
Annons: