Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2269 ggr
Frida.LB
3/12/14, 8:13 AM

nybörjarfråga VoH till katt

Hem Har tänkt börja ge VoH till våra katter, varav en allergisk som varken tål spannmål eller fisk (eller fiskolja). Har tänkt ge antingen kyckling eller nr33 men har massor av frågor jag ännu inte lyckats få svar på så hoppas att ni kan hjälpa mig :) Vilken av kyckling eller nr33 skulle ni rekommendera till katt? Eller tycker ni att man ska varva dom? Hjkärta har jag förstått att man ska tillsätta för taurinets skull men hur ofta? Varje dag? Nån gång i veckan? Hur mycket? Baserar man det på kroppsvikt eller? Hur är det med avitamin? Behöver man tillsätta extra lever? Får de i sig allt de behöver av avitamin om de äter nr33. Kan man istället för att ge hjärta ge dom mjau kattmat för att de skamfå i sig allt de behöver? Hur ofta i så fall? (Nu verkar allergikerna reagera på nåt i mjau också så kanske inte blir aktuellt…) Annat jag bör tänka på?

Annons:
AnnaKarin
3/12/14, 8:26 AM
#1

VoH kommer med kattmat men jag vet inte när. Du kan be din VoH återförsäljare ta hem prover, de är gratis. Se till så att det blir den utan fisk.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Frida.LB
3/12/14, 8:49 AM
#2

Det jag hört från VoH-håll är att det nog kan dröja innan kattmaten kommer ut. Det enda fodret vår allergiska katt har tålt ät Porta21 Sensitive men det har de nu börjat kräkas av. Tänkte börja ge dom Mjaublötfoder istället eftersom det måste vara både spannmålsfritt och fisk/fiskoljefritt. Men av någon anledning verkar han inte tåla Mjau heller (??!) så nu är vi desperata att hitta ett foder som han kan äta. Så har inte tid att vänta in VoHs kattmat. Musch kattmat verkar återförsäljarna här i trakten inte heller ha några planer på att ta in. Så nu står vårt hopp till att det ska funka med VoH men då måste vi få koll på hur vi ska göra. (Sen får vi hoppas att vår oallergiska lilla primadonna går med på att äta det också, just nu flickor hon mest bara av gelén från mjaumsten och rätar resten ;) )

AnnaKarin
3/12/14, 1:08 PM
#3

Mina katter äter hundarnas VoH med stor aptit. De föredrar den framför kattmaten vi fick hem ett prov av. Tidgare hade vi 100% Kyckling men nu har vi 33:an.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

kalindas
3/12/14, 5:33 PM
#4

Vad jag förstått så räcker det att man tillsätter hjärta (tar för givet dagligen) till VoH maten.
Funderade också på mängden hjärta och om man behöver lägga till lever eller inälvsmat om man köper kycklingen.
Håller på att vänja över mina katter till Mjau nu, tre av fyra blir nog inga problem om de är tillräckligt hungriga. Men den fjärde är lite mer svårflirtad. Men hoppas hon blir tillräckligt hungrig snart, de få torrfoderkulorna hon får är knappast mättande och jag vill inte riskera leverförfettning.

/Elisa

cattisa
3/12/14, 8:16 PM
#5

VoH kattmat finns ute att köpa, åtminstone som prov. Jag håller på att testa på min katt sedan förra veckan. Hon äter inte ren VoH, utan jag blandar med Mjau ett eller ett par mål per dag nu i början.

Min katt är inte van vid BARF sedan tidigare. Hon får en rå kycklingvinge 2 - 3 gånger i veckan, och fångar möss ibland och äter. Hon är lite tveksam till VoH än, men det är hon till all ny mat i början. Jag hoppas kunna ge henne ett par mål VoH och ett par mål Mjau ed per dag i framtiden.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

kalindas
3/12/14, 9:15 PM
#6

#5
Har för mig jag läste någonstans att VoH kattmat innehöll lax.

/Elisa

Annons:
AnnaKarin
3/12/14, 10:43 PM
#7

Det finns med lax, med torsk och en variant utan fisk. Än så länge finns det bara prover man kan få.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

kalindas
3/13/14, 7:59 AM
#8

#7
Så bra! Ska ta mig till återförsäljaren nån dag och kolla vad man kan beställa hem.

/Elisa

Frida.LB
3/13/14, 8:30 AM
#9

Har köpt nr33 nu. Lilla primadonnan ratar det helt, liksom all annan mat vbi provat senaste tiden. Börjar bli smal nu… Hon åt dock mjau tetra igår, hoppas hon fortsätter med det. Allergikern slukade VoH igår, ratar det idag men han ska nog gå att övertala ;) Ska fixa hjärtan också men de äter ju mjau nu också så är ingen fara på taket än.

Sarah-S
3/13/14, 5:42 PM
#10

VoH Katt kommer att finnas i butik från 1a veckan i april

En variant med kyckling och en med fisk, 250gr kommer att kosta 15kr

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: