Annons:
Etikett03-katt
Läst 2160 ggr
linda88
2014-03-04 15:51

Färskfoder katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag är inte så duktig på de här med exakt vad min katt behöver få i sig så jag hoppas ni kan hjälpa mig.

Jag har en fertil burmahane som är otroligt kräsen. Han äter så otroligt lite o har prövat i princip allt jag kan få tag i från färskfoder och kött, ben, inälvor, musungar mm.

Nu har jag hittat något som han äter med god aptit och han äter för första gången upp de jag serverar honom. Det är lammblandningen ifrån sund hundmat http://www.sundhundmat.se/vara-produkter/lammblandning/

Vad bör jag tillsätta för att det skall vara en korrekt och sund kost för honom.

Annons:
Sarah-S
2014-03-04 18:44
#1

Tänkte bara tipsa om att Mush och Vom og hundmat kommer med färskfoder till katt när som helst.

I övrigt tror jag att det enda du behöver tillsätta är taurin men jag låter det vara osagt då jag själv valt att barfa 100% för att jag har svårt att räkna när man bara ska komplettera

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

linda88
2014-03-04 19:31
#2

Jo jag har pratat med dom men gissar att konsistensen på kattfodret kommer bli liknande hundmaten o de vägrar han men ska helt klart testa. Jäkla katt man har :-P

Silvestris
2014-03-05 08:40
#3

Det är helt omöjligt att bedöma vad som behöver tillsättas eftersom de inte anger näringsinnehållet särskilt detaljerat. Ben behöver tillsättas som allra minst. Lever skulle jag ge. I övrigt kan det behövas diverse vitaminer och mineraler, men som sagt utan mer detaljerad näringsdeklaration går det inte att veta.

Rafflan
2014-03-05 11:07
#4

#1 tänkte bara säga att jag blev glad att höra det, mina katter skriker efter färskfoder och nu när hundarna får kan jag inte riktigt neka dem :P

linda88
2014-03-05 11:59
#5

Får forska vidare på detta. Men just nu är de ju bara de jag får i honom o det är ju bättre än inget iallafall.

Sarah-S
2014-03-05 18:48
#6

Jag kommer att blogga på Mush hemsida under mars då vi provfodrar med deras kattfoder

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Annons:
linda88
2014-03-05 19:13
#7

Spännande, de skall jag läsa. Hoppas de är bra o att Perry äter det för de vore så lätt o bekvämt.

Upp till toppen
Annons: