Annons:
Etikett03-katt
Läst 2504 ggr
kalindas
2014-02-16 20:06

Hjärta som hjärta eller??

Ska försöka få mina katter att äta mer kött och tänker prova V&H Sprint och sen tillsätta hjärta. 
Frågan är om det går lika bra med nöthjärta som kycklinghjärta?
Bravo säljer malda nöthjärtan och jag hade tyckt att det var praktiskt om det fungerade lika bra som kyckling. Iallafall tills de lärt sig tugga maten. 
Vad säger ni? Funkar malda nöthjärtan lika bra som kycklinghjärta?

/Elisa

Annons:
minbebis
2014-02-16 22:40
#1

Kyckling är väl den som innehåller minst taurin om det är de du tänker på. Har för mig att ox, lamm och nöthjärta innehåller mer :)

kalindas
2014-02-16 22:45
#2

#1

Låter bra. 🙂
Då kanske jag ska beställa hem en kartong mald nöthjärta. Äter inte katterna det så tar säkert hunden det glatt. 🙂

/Elisa

NinaS
2014-02-17 14:27
#3

Mina katter får Bravos malda nöthjärta, det är smaskens! De tokgillar hela kycklinghjärtan också, så smakmässigt uppskattar de de hjärtan de fått testa hittills.

Sploutt
2014-02-17 15:25
#4

Jag ger bravos oxhjärta och pommys lammhjärta till mina katter. Och #1 har rätt i att kycklinghjärtan innehåller ganska lite taurin, så det är inte optimalt att ge det jämt. Tror att det är mest taurin i gris!

kalindas
2014-02-17 15:56
#5

Låter bra! 🙂
Ni som har torrfoderjunkies till katter. Är det relativt lätt att vänja dem vid hjärta?

/Elisa

Sploutt
2014-02-17 16:03
#6

Jag började ju barfa mina när dom var typ.. knappt två och tre år. Det har varit rätt svårt hela vägen för dom är jäkligt kräsna. Men jag började barfa min 12,5veckors kattunge idag och hon sluuuukade det… Så det är nog högst individuellt :)

Annons:
SuperLimm
2014-02-18 09:11
#7

Jag fasade över dom på blötmat helt och hållet innan jag började BARFa katterna och då upplevde jag att det blev lättare att få dom att äta kött. Ena katten var väldigt tveksam i början men matgalen som han är gick det bra :)

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: