Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 8735 ggr
Katti
2/10/14, 8:10 AM

Slakterier och gårdsbutiker

I den här tråden kan man posta tips på ställen där man säljer BARF till bra pris! Skriv gärna vilket län det gäller så blir det lätt att hitta det som är relevant.
Tillfälliga erbjudanden i vanliga affärer skriver ni i REA-tråden!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Tobias Kållberg
8/21/14, 8:23 PM
#1

Vastgotabarf.tk har kalkonvingar och mer därtill till ok priser finns på nätet. Dock är nog efterfrågan stor för det tar slut ibland men fylls på i alla fall någon gång i månaden.

kigon
8/22/14, 1:12 AM
#2

Bonnarps hjortgård i Skåne säljer barf 15kr/kg. Då är det oftast njure, hjärta, lever, lungor osv. Men också putskött (typ 80% fett på vissa men det går ju att skära bort lite) och ben. Vi köpte hjortben nu senast och alla var i underbara storlekar för vår sheltie, 15kr för ett helt kilo ben kändes som en dröm!

Jag köpte också 9kg lammputs och 1kg olika organ (de nämnda ovan inklusive hals) helt färdigstyckat. 

De djurslag de har mest är hjort, vildsvin (trikintestat) och lamm. Hjortarna går i otroligt stora hagar och lammet kommer från en gård där de behandlas väldigt bra, så helt OK ställe att köpa barf 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Linnea
8/29/14, 12:23 PM
#3

#2 När jag köpte färskfoder där senast så innehåll det väldigt mycket fett vilket fick vår hund att gå upp 5-6 kg i vikt. Det tog ett tag innan hon fick bort dom kilona. Då var det malet, hur är det nu?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

kigon
8/29/14, 11:08 PM
#4

#3 ??? De säljer hela organ eller putskött, inte färskfoder i färs…? (menar du putskött?), putsköttet kommer i olika varianter beorende på vad dem har, lammputset jag köpte var mycket fett med små bitar kött, men det var inte malet utan låg i stora bitar. Köpte ett kilo vildsvinsputs en gång också och då var det en stor bit pressad ihop med mycket lite fett, inte malet…

Jag brukar helt enkelt skära bort fett om jag tycker det är för mycket, som nu på lammputset kommer jag skära bort 80%+ av fettet från bitarna då det är på tok för mycket, men lite arbete får man ju vänta sig då det är putskött 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Linnea
8/30/14, 1:27 PM
#5

#4 Okej då har dom ändrat sen sist, det var några år sen. Ska kanske testa igen då.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

kigon
8/31/14, 8:53 AM
#6

#5 Misstänkte nog det, jag upptäckte stället förra året (och har bott 5-10 min från dem hela livet! ☔️) så vet inte direkt vad de sålde för flera år sedan, intressant att veta dock! 🤪

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.

Annons:
Kickan90
9/2/14, 2:29 PM
#7

Kigon men tack så mycket dit skall jag köra och köpa på mig en massa när jag får min nästa lön :D fettet kommer jag spara för det behöver mina djur mkt av ^^

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

FeliciaS
10/2/14, 10:29 AM
#8

I Kronobergs län (mellan Alvesta och Ljungby) finns Sällebergs Gård som har gårdsbutik med det mesta från lamm och får till bra pris. Och framförallt så har de väldigt god  djurhållning och kör själva sina djur till det lokala slakteriet :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Linnea
10/2/14, 10:39 AM
#9

Utanför Ask i Svalövs kommun finns Svarta Svängens köttbod. Dom har också putskött/organ men jag har inte provat själv. Var på hjortgården och köpte där, putsköttet var nästan enbart hud och  fett så jag var inte så väldigt imponerad men organlådan var väldigt bra (saknade hjärtan dock).

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Katti
10/7/14, 1:40 AM
#10

Någon som vet om det finns något i trakterna av Jönköping? Jag ska dit i helgen och det vore ju perfekt att få med sig lite godsaker hem till fyrbeningarna!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

FeliciaS
10/7/14, 3:19 PM
#11

#10 Snarabo Gård ligger däromkring.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Heffipeffi
10/18/14, 2:22 AM
#12

Är det nån som vet  nåt ställe omkring Örebro?

sibirisk
10/22/14, 8:33 PM
#13

Någon som vet något ställe runt Göteborg?

Annons:
Milliz83
10/23/14, 6:35 AM
#14

Jag vill tipsa om en affär i  Sörmland. Räknas väl inte som gårdsbutik eller slakteri så passar inte riktigt i denna tråd, men ser inga andra tips till detta område..

Affären heter TPs Hundbutik och ligger i Katrineholm. De skryter om att de ska ha det största utbudet av färskfoder i Sörmland. 

http://www.tpshundbutik.se/

[cicoccabim]
10/30/14, 8:37 AM
#15

i närheten av Ronneby ligger en gårdsbutik som säljer hjortkött från egna djur. Bra priser och det verkar vara bra kvalitet på putsköttet. De säljer inte hjärta, de röker de och säljer som delikatesser. Ronneby vilt?

Nenne_87
11/16/14, 9:28 AM
#16

I Norrköping (Östergötland) finns ett ganska nytt företag, MEST Djur som i början av 2015 kommer att börja sälja färskfoder från Emmzo (till både hund och katt), de kommer även ha möjlighet att ta hem kött, ben mm till den som gör sin egen BARF.

zickan
11/24/14, 4:51 AM
#17

Inge tips runt västmanland?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Therese
3/23/15, 9:50 AM
#18

Finns det något kring Göteborg?

SuperLimm
3/23/15, 10:15 AM
#19

Glada Utegrisar ligger utanför Vimmerby i småland och säljer lite allt möjligt. Det brukar försöka ha hjärta och andra inälvor i frysen alltid men hör man av sig till dom innan lägger dom undan det man vill ha. Jag har bara köpt fläskben av dom dock.  http://gladautegrisar.se/

Mvh Linn

FeliciaS
5/15/15, 10:31 AM
#20

I Göteborg finns Kaprifolkötts butik som ska ha manuell disk med stort utbud från endast naturbetesdjur. Jag har dock inte varit där. Man kan också beställa från Gröna gårdar (också naturbeteskött) och hämta ut på ett av deras försäljningsställen. De har bl.a. olika lådor med putskött respektive ben  från nöt, sen kan man även beställa till olika inävlor, hjärta, tunga mm.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Annons:
myran1101
5/31/15, 3:11 PM
#21

Öströö fårfarm ligger utanför Varberg. Säljer slaktrens som hundmat, i lådor om 7-10 kilo ca för 15:-/kg. Antingen lamm eller nöt. Lamm är det strupe, lunga och hjärta och nöt mest lunga. Det är naturbeteskött och de har eget slakteri :) man kan även köpa ben osv billigt.

granath.sofia
5/31/15, 4:32 PM
#22

Något som hittat något runt Stockholm?

vallhund
5/31/15, 5:29 PM
#23

#22 Åby gård.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[SweetSunday]
11/15/17, 2:03 PM
#24

Puttar upp denna då det ju är toppenbra att kunna tipsa varandra! 😃 Någon som har koll på var man kan köpa slaktrester (gärna från jakt (viltkött)) i Uppsala?

vallhund
11/15/17, 3:16 PM
#25

Utanför Uppsala hittar man Åby gård.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[SweetSunday]
11/15/17, 4:22 PM
#26

Tack! 🙂

Volpes
2/12/18, 1:39 PM
#27

Finns det något ställe runt Falun eller Borlänge?

Annons:
kattöga
2/22/18, 8:50 AM
#28

#22 Norrhandel i Saltsjö-Boo /Nacka.
(Kanske inte den billigaste butiken, men god mat har de!)

Och har de inte det man vill ha, kan man oftast beställa (vet ej hur lång leveranstiden är dock). Själv lyckades jag hitta kycklingfett hos dem, som de hade kvar liggandes i frysen. När jag behöver mer, kan jag beställa, enligt butiksägaren.
Så jag gissar att det går bra att beställa slaktrens, puts m m från dem också.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Upp till toppen
Annons: