Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 2332 ggr
smulky
1/27/14, 11:07 AM

Vad ska jag göra med levern?

Min ena katt spyr av lever, oavsett hur lite det är av den i en röra och då är hon ändå rätt duktig på att sortera ut den (det  är inte precis en favorit). 

Just nu har jag försökt med ungnötslever. Hon är inte allergisk mot nöt. Mjaus kattmat går bra, liksom nötfärs. Jag ska i eftermiddag köpa kycklinglever till henne för att prova (även om jag gärna skulle slippa eftersom jag helst köper krav-märkt, vilket jag får tag på privat till ruskigt bra pris), men vad mer kan jag göra? Ska jag tillaga levern, blir den skonsammare då? Hon äter utan problem Mjaus kattmat med kycklinglever, då är det 4% av köttbitarna som är garanterat är lever, vilket ju är väldigt lite på det stora hela (maten består ju av mycket gelé också), men det tyder på att det i förlängningen borde gå att öga tåligheten mot lever.

Om det inte går att lösa med lever, finns det något kosttillskott som rekommenderas?

Det är så trist det här, jag vill så gärna kunna barfa helt och hållet. Allt har blivit bättre. Pälsen, energin och inte minst njuter katterna oändligt mycket av maten. Men jag vill inte riskera näringsbrist.

Annons:
Upp till toppen
Annons: