Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1640 ggr
Ceratico
1/25/14, 10:48 PM

Vill börja barfa min katt

.. men vart ska jag börja? Jag är 15 år och bor med andra ord fortfarande hemma men dock så får jag hela barnbidraget och då har jag sju djur som ska ha mat för dagen, rena burar och ren toa (har haft egna djur sedan 13 års ålder). 
Jag serverar honom endast mjaus blötmat som enligt innehållsförteckningen inte ska innehålla några spannmål, men mina föräldrar äger även dem två katter och de köper billigt torrfoder till sina katter - har försökt övertala dem till förändring men dom vill inte lyssna och verkar vara rädda för just förändringar - så det händer ibland (oftare än jag hade velat) att han får i sig torrfoder.

I alla fall så går vi tillbaka till min egna katt. Han är sex månader gammal och är kastrerad sedan 4 månaders ålder och jag skulle vilja börja ge honom barf. Han får mat tre gånger om dagen; morgon, middag, kväll men ibland händer det att mina föräldrar matar honom utan min vetskap. Så allt mellan två gånger och uppåt per dag brukar han få.

Har tänkt köpa kycklingvingar och ge honom, är det en bra början eller ska jag börja med något mer lättuggat?

Annons:
Upp till toppen
Annons: