Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1834 ggr
Maja2
1/24/14, 11:06 PM

Fördelningen protein, fett, kolhydrater?

Hur tänker och räknar ni? Fördelningen protein, fett, kolhydrater? Vilken energikälla använder ni mest, fett eller kolhydrater? Hur räknar ni?

Annons:
vallhund
1/25/14, 3:33 AM
#1

Jag ger ytterst lite kolhydrater. Eftersom hunden är högenergisk o springer av sig allt så måste han få en del kolhydrater för att inte bli för tunn.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maja2
1/25/14, 9:51 AM
#2

#1 men hur sätter du ihop maten? Hur mycket protein, hur mycket fett?

Katti
1/25/14, 8:07 PM
#3

Mina hundar får inga kolhydrater alls. Andelen fett och protein blir det som är i den mat de får (med grundtanken så många olika delar som möjligt från så många olika djurslag som möjligt). Inget jag räknar på eller bekymrar mig över alltså Skämtar.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Maja2
1/25/14, 8:43 PM
#4

Varför jag undrar, är för att jag köper Fodax färskfoder. Det finns tre olika sorter : Ideal, neutral och plus. 

Det som skiljer, är energi. Jag mailade dem och frågade VAD som skiljer i produkterna, och fick till svar att det är förhållandet fett, proteiner och kolhydrater. 

- jo, svarade jag, det förstår jag, men HUR? Vad tillsätts, tas bort, ersätts, för att få de decimalsiffror det handlar om. Dvs. hur räknar ni?

Har inte fått svar än

Katti
1/26/14, 1:09 AM
#5

Fodax Plus innehåller fet fisk och mindre kolhydrater (spannmål). Ger jag Fodax så ger jag alltid Plus (här är det bara småvalpar som får malen mat)!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: