Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 3136 ggr
VildaVittra
2014-01-16 20:47

Tuggovana av ben?

" Ibland får de en märgpipa var att gnaga på, efter det att det mesta av märgen kratsats ur för att fördelas i deras mat de närmaste dagarna. Detta sker dock inte oftare än 1–2 gånger i månaden, eftersom det annars hos aktiva hundar är lätt att etablera en tuggovana, som kan gå ut över en del av heminredningen, om inget smakligt ben finns till hands."

Läste detta i en blogg om hundar, vad tror ni om det påståendet?

http://bloggharomi.ebutiken.nu/?page_id=139

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Sarah-S
2014-01-16 20:58
#1

Haha. Hoppsan då! 

Inget jag har märkt av på mina iaf

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Mischa
2014-01-16 23:50
#2

Håller verkligen inte med skribenten av det citatet.

≧◔◡◔≦

vallhund
2014-01-17 02:49
#3

Ganska korkat. Har iofs aldrig gillat "Hammarlunds blandning"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Katti
2014-01-21 00:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det låter dumt i sin helhet! Hundar är gjorda för att tugga, så varför inte låta dem göra det, på lämpliga saker. Så räddar man ju möblerna på samma gång!

Sedan jag började BARFa har inga av mina valpar (3 stycken som växt upp hos mig sedan dess) gnagt sönder saker. Det har alla valpar (kanske 15 stycken) som jag har haft innan dess!!! Toffee som jag har nu har dock en förkärlek för mina foppatofflor och dammsugarsladden, men inget annat. Antar att det är något i plasten han gillar Funderar

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Silvestris
2014-01-21 11:46
#5

Det finns goda anledningar till att undvika märgben, men att hundarna skulle utveckla någon tuggovana är inte en av dem.

Hundar behöver använda tänderna och munnen. Det är väl bara att öppna och titta. Tuggiga hundar tror jag att man får lättare om man inte ger dem ben.

CelsiusT
2014-01-24 18:59
#6

Mina hundar blir tillfredsställda av att tugga, så alltså tuggar dom mindre på annat om dom får "tugga av sig" på sånt som är okej. När min bc var valp så käkade han inredning högt och lågt, det enda som fick honom att lugna sig var att se till att hålla honom med tuggben och tuggleksaker. När han nu vuxit upp så tuggar han aldrig på inredning eller olämpliga saker, men man märker att han gillar att tugga. Får han inte ben att tugga på regelbundet så ger han sig gärna på att ligga och tugga på leksakerna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: