Annons:
Etikett03-katt
Läst 2780 ggr
Caifig
2014-01-05 00:09

Vom till katt?

Har försökt hitta här på sidan om man skulle kunna ge exempelvis MUSH nötvom till katterna, men har inte hittat något! Så nu undrar jag vad vom klassas som. Är det kött eller inälvor? Jag måste göra små röror för att herrarna ska äta sin lever och försöker hitta så billigt malt kött som möjligt då färs är relativt dyrt. Tyvärr finns det inte många återförsäljare av enbart köttmixarna där jag bor, har testat bravo ox men den går helt bort då katterna blev jättelustiga i magen och ville inte äta såvida den inte först koktes.

Annons:
Silvestris
2014-01-05 10:52
#1

Du kan ge vom men det är relativt näringsfattigt. Svårt att säga hur mycket som är lämpligt, vom är ju inte en kroppsdel som kattens naturliga bytesdjur har så jag skulle nog räkna in det i inälvsgruppen ("inre organ") och totalt bör den delen inte utgöra mer än 15% av kattens kost.

Caifig
2014-01-05 11:03
#2

Okej 😕 tack för svar!

Heffipeffi
2014-01-05 16:07
#3

Har du nån återförsäljare av Klass? De har köttkross. Har för mig man behöver sätta till lite hjärta och lever. Och så ben förstås.

Caifig
2014-01-05 19:19
#4

#3 Det finns säkert i närheten men då måste jag köpa runt 20kg vilket jag inte har frys till 😕 De enda som har korvar som jag kan köpa är bravo och MUSH.

Upp till toppen
Annons: