Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 2074 ggr
zickan
1/1/14, 11:46 PM

Alger?

Efter rekommendation av ett par hundägare om algbörje. De hade haft goda resultat av alger i kosten varjedag. Inge mer problem med klåda, utslag osv. Och en jag känner äter det själv till maten, efter det blev hon av med sin pollenallergi. 
Peppar peppar litar jag inte på mirakel kurer. Men köpte ändå hem och körde på min tjej som yngre när hon hade lite klåda. Hon blev ju bättre men om det var pga alger kan jag inte säga. 
Men en uppfödare slängde ur sig att alger kan bidra till njurproblem har jag för mig hon sa. Burken glömdes bort och städades fram nu nyligen.

Så hur ligger det till. Är alger från t.ex algbörje, något man kan ge? Och är det något nyttigt i detta? Eller bör byttan slängas?

http://www.alg-borje.se/algborjes-hund--katt-tillskott-2-kg-p-126-c-156.aspx

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Mischa
1/3/14, 11:31 PM
#1

Har inte hörtalas om njurproblem, däremot hundar med problem eller anlag för sköldkörtelproblem kan vara i riskzonen pga. att alger kan innehålla en del jod.

≧◔◡◔≦

Sarah-S
1/4/14, 11:56 AM
#2

Att det skulle ge njurproblem har jag aldrig sett bevis på, däremot om hunden har problem med sköldkörteln bör man vara försiktig pga jodinnehållet

I'm only responsible for what I say, not for what you understand

Upp till toppen
Annons: