Annons:
Etikett06-vänja-djuren-vid-rå-föda
Läst 2600 ggr
Praefatio
9/3/13, 8:02 PM

Glädje!

Måste bara berätta att jag är så himla glad!

Nu har vi haft vår vovvling i snart elva månader, en omplacering på fem år. Vi fasade direkt ut det kassa torrfodret han fick och gav VoH istället, övergången gick på bara några dagar eftersom hunden älskade det och magen höll sig bra.

Vill gärna BARFa i framtiden när vi har större frys, så redan från början har han fått prova på allt möjligt i köttväg. Han har fått bli vår "frysrensare" och ätit sånt kött som bara blivit liggandes och jag har passat på att köpa någon enstaka portion när jag har hittat lever, hjärta, mage osv.

I början gick det trögt med stora köttbitar, de slickade han bara på, och ben gick inte alls. Men så var vi ute i skogen en vecka i somras och tro det eller ej: när han hade fått "leva vildhund" några dagar så förändrades det totalt. Han gick tillbaka till ett mer primitivt beteende på väldigt många plan (letade eget vatten istället för att dricka ut sin skål, vaktade lägret trots att han ALDRIG skäller normalt sett, hittade små hålor i jorden att ligga och lurpassa i om dagarna osv) och en dag stal han (!! han har aldrig stulit någonting i hela sitt liv varken före eller efter) en färsk kycklingvinge från slaskgropen! Gissa om jag blev glad.

Efter det var det inga problem med stora bitar kött, och idag fick han en kycklingvinge. Äntligen knaprade han i sig den precis som en hund ska göra. Jag blir så jäkla glad. Det gör mig så lycklig att se honom utöva riktigt beteende! Det gör mig så lycklig att se honom ta för sig av det som gör honom nöjd och glad. Nu kan jag äntligen komplettera färskfodret med lite goda, köttiga ben ibland.

Annons:
Upp till toppen
Annons: