Annons:
Etikett19-medlemspresenationer
Läst 5924 ggr
BARFmycat
2010-05-21 00:10

Presentation av nya sajtvärden, BARFmycat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, alla medlemmar på BARF!

Jag heter Sarah Siverman, bor i Stocka (Gävleborgs län, Hälsingland), är 23 år och jag är ny Sajtvärd här på sajten.

Efter 7 månaders trånande och önsketänkande har min dröm om att få bli Sajtvärd för BARF I Fokus slagit in, och jag klovar er att jag kommer göra mitt bästa för att få upp aktiviteten på den här sajten och publicera artiklar regelbundet, jag har även planer på att ändra om lite bland kategorierna och eventuellt dra igång lite tävlingar. Alla som har önskemål eller tips på något ni önskar ändras eller läggas till på sajten får jättegärna höra av sig här i tråden eller PM:a!Skrattande

Jag har tre katter, två bondkatter på 5 år som heter Gert & Ernst, och en 25% Maine Coon, 25% Birma och 50% bondis som heter Tengil, han är 7 månader.
Gert och Ernst är kullsyskon.

Jag har BARF:at dem sedan två år tillbaka, Tengil har ätit BARF sedan han var 12 veckor. Jag har tre års erfarenhet av BARF, jag pluggade på ordentligt ett år innan jag kände mig tillräckligt självsäker för att börja BARF:a mina då torrfodersknaprande katter. Såhär i efterhand vet jag ju att det inte alls är lika svårt som man först föreställer sig…Tungan ute

Anledningen till att jag har valt BARF är för att jag kom på mig själv när jag gick på gymnasiumet, naturbrukslinjen, med att alla våra djur på skolan fick artanpassad mat. Kajmanen fick kött, vattensköldpaddorna fick fisk, köttätande fiskar fick räkor, fåglarna fick frön och frukt, insektsätande ödlor fick insekter, ormarna fick möss mm.

Plötsligt så kunde jag inte för mitt liv begripa varför mina katter skulle äta processerat torrfoder?!
Klart de ska ha kött!

Och på den vägen var det, och jag har verkligen inte ångrat mig en sekund.
Mina katter har aldrig tandsten, är stora och fina, har glansig päls, rena öron och ögon, fräch andedräkt(!), luktfritt bajs(!!!) och ett väldigt harmoniskt temperament.

Min ambition är att hjälpa så många som möjligt med foderfrågor, jag vet att det är en djungel det där med kattfoder!

Något ni bör känna till om mig är att jag har Aspergers Syndrom.

Aspergers syndrom är en psykiatrisk diagnos inom autistismspektrum. Aspergers ingår i kategorin neuropsykiatriskt funktionshinder, tillsammans med ADHD. Man kan ha normal eller hög intelligens och normal språklig förmåga, men signifkant nedsatt social interaktionsförmåga och specifika intressen.

Aspergers yttrar sig på många olika sätt hos olika personer, men det som kan vara värt att veta är hur den påverkar mig, och det är genom

  • nedsättningar i socialt samspel/kommunikation
  • begränsad förmåga att förstå hur andra tänker och att leva sig in i andra människors situation
  • begränsad förmåga till ömsesidig dialog, vilket kan beskrivas som svårigheter att förstå det outtalade och att läsa mellan raderna
  • enformiga intressen (djur och BARF!)
  • konkret tänkande; uppfattar saker bokstavligt

Detta leder till att jag ibland uppfattas som ohyfsad, påstridig, hänsynslös och besserwisseraktig. Jag säger alltid det jag tycker och tänker och fattar inte alla gånger att det kan uppröra andra människor.

De här etiketterna är tämligen orättvisa, eftersom jag är neurologiskt oförmögen att förstå andra människors känslomässiga tillstånd. Jag kan bli både förvånad, upprörd, sårad och ångerfull när jag får veta att mina handlingar är sårande eller olämpliga. Det är verkligen aldrig min avsikt att såra någon, eller knäppa någon på näsan.

Jag blir heller sällan arg eller upprörd av något som skrivs, utan har en förmåga att se på saker och ting med ett väldigt objektivt synsätt, och som tidigare nämnts, tolka allting så som jag läser det och som det skrivits (och inget underliggande, "mellan raderna").

Det är alltså helt okej att säga till mig att "hördudu Sarah det där var lite taktlöst av dig, vad menar du egentligen när du säger så?". Det är ingen idé att bråka i forumet utan skriv gärna ett PM, och förklara exakt vad jag sa som var olämpligt eftersom jag aldrig kommer förstå det "av mig själv".

Det är också jättebra om jag får veta det, för då kan jag tänka på det och på så vis undvika att det inträffar igen! Jag blir inte sårad över att någon säger till mig, däremot så kan jag tycka att det känns lite jobbigt att jag kan orsaka andra personer obehag eftersom det aldrig är avsiktligt, och det är ju alltid tråkigt med bristande kommunikation!

Exempel;
En diskussion pågår om något ämne, mitt specialintresse (djur och BARF) gör att jag är mycket intresserad av det som diskuteras, och är mån om att all fakta framgår tydligt. Därför kan jag lägga till något eller korrigera det en annan person sagt, för att jag vill bidra med så mycket fakta och kunskap som jag kan, fast andra kan tycka att det är onödigt.
Detta kan uppfattas som besserwisseraktigt.

Då blir personen jag korrigerat kanske sur och ger någon hint om att denne tog lite vid sig av det jag sa. Jag förstår inte hinten eftersom jag inte kan läsa mellan raderna, och fortsätter som att inget hänt. Den här personen blir då kanske irriterad och går på lite hårdare (vid det här laget är PM att föredra). Jag fattar fortfarande ingenting, driver på diskutionen och uppfattas som påstridig och hänsynslös. Rätt som det var har man en fullskalig konflikt och den enda som man försöker nå fram till fattar inte ett jota.

Reflektion;
PM:a om något känns konstigt eller blir fel!

**
Fördelar med min AS är att jag är;**

  • Tålmodig för mitt specialområde
  • Informationsinsamlande
  • Starkt logiskt tänkande
  • Målmedveten och envis
  • Svår att få irriterad eller arg

Kuriosa;
2-4 på 1000 personer har AS, oftare pojkar än tjejer.
Kända personer med AS är Satoshi Tajiri (skaparen av Pokémon)
Kända personer som spekuleras har AS är Isaac Newton, Bill Gates, Michael Jackson, Robin Williams, HC Andersen, Mozart, Einstein, Michelangelo och Vincent van Gogh

Så fråga gärna på om nu undrar något, om allt mellan himmel och jord! Jag är väldigt oblyg, och svarar på precis allt ni vill veta!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Ninja
2010-05-21 00:19
#1

Grattis till värdskapet! Skrattande

AnneN
2010-05-21 00:21
#2

Trevligt med en ordentlig presentation och verkligen jätte bra att du informerar om vad AS är och hur det påverkar dig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

BARFmycat
2010-05-21 00:27
#3

Tack Ninja!

Ja Anne, det är ju lika bra så inga missförstånd uppstår, det är ju otroligt lätt hänt. Jag visste för övrigt inte att jag hade AS när jag blev medlem här på sajten, så det är inte förens de senaste 4 månaderna jag har vetat om det och kunnat tänka på det, vilken kan förklara hur jag betett mig tidigare.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

sissie
2010-05-21 08:49
#4

Grattis! Vad roligt att du fick bli Sajtvärd.Glad

Kan inte säga annat än att vi haft en väldigt trevlig diskussion om foder inne på sheltie en gång.

Lycka till nu.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BARFmycat
2010-05-21 14:09
#5

#4

Tackar! Ja jag är också mycket glad över att jag fått ta över spakarna härSkrattande

Ja det tycker jag också!
Jag söker en hundBARF kunnigmedarbetare just nu, du är inte intresserad?OskyldigFlört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

sissie
2010-05-21 14:34
#6

Har varken tid eller tillräcklig kunskap just nu. Men tack för frågan.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Aviendha
2010-05-21 20:41
#7

Grattis än en gång! Tror du kommer göra ett superjobb här inne :)

BARFmycat
2010-05-21 21:47
#8

#7

Tack Paulina!Glad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Missannas
2010-05-22 01:30
#9

Sarah du är rätt tjej på rätt plats!

Vilken trevlig presentation av dig själv! Jag tycker att det var riktigt bra att du även tog med fördelarna med din Aspergers.

Lycka till!

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

BARFmycat
2010-05-22 01:47
#10

#9

Haha tackar!Skrattande

Ja något positivt måste man ju säga, annars börjar ni väl undra vad det är för ett psycho som märkligt nog fått förtroende att ta över sajten..Obestämd

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Missannas
2010-05-22 02:27
#11

Min bror har Aspergers så i alla fall jag vet att det inte innebär att du är något psycho Flört utan snarare expert inom dina specialintressen - BARF (osv.)

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

NaimaG
2010-05-25 01:20
#12

Grattis till värdskapet, det är du värd. Glad
Och bra presentation framförallt att du skrev ned AS, vet själv vad det innebär eftersom jag är aspergare också. Flört

BARFmycat
2010-05-25 18:55
#13

#11

Du vet det nu ja, men hade du förstått det om jag inte sagt något?Flört

#12

Tackar!
Ja det är lika bra att man säger något för att undvika missförstånd tycker jag..

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
NaimaG
2010-05-25 19:05
#14

#13 Absolut. Missförstånd har jag varit med om många gånger och är det än.

BARFmycat
2012-03-26 19:59
#15

Puttar upp den här tråden då jag åter övertagit sajten, då tyvärr varken jag eller Niklas lyckats få tag på Bogart.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

kitte
2012-03-28 18:48
#16

Grattis! Du är ju så duktig på det här med BARF, det känns jättebra att just du har blivit Sajtvärd! Glad

BARFmycat
2012-03-29 10:12
#17

#16

Åh, tack!Skäms

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

[Zipzee]
2012-04-01 12:05
#18

Kan inte tänka mig någon som är lämpligare som Sajtvärd här! Tack igen för alla värdefulla tips gällande foderbyte på min hund. Han äter nu VoH och magen är verkligen i topptrim, plus att hans eviga kanande på baken har försvunnit! Jag är för evigt tacksam för att jag slipper tömma vidriga analsäckar! Skrattande

BARFmycat
2012-04-01 15:30
#19

#18

Tack, vad skönt att det löst sig till det bättre för er!Glad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

supernatural
2017-01-30 21:39
#20

Kul att läsa! Hej på dig 😃

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
vallhund
2017-01-31 20:07
#21

Tråden startades 1210 o TS har inte synts till sedan januari 1015.

http://barf.ifokus.se/users/4d7120d4b9cb4620e900bf05-barfmycat

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: