Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 4479 ggr
Skunken
1/10/11, 5:34 PM

Slemkapsel runt bajset

I förrgår fick min cocker en del av en lammryggrad. Hon år upp hela och allt gick bra och så.

Dagen efter när det skulle ut var bajset täckt i en slemkapsel (som snigelslem) likaså iadg (hon fick kycklingvinge igår).

ÄR det när det blir mkt ben och de blir hårda imagen som det blir slemkapsel för att bajset ska komma ut lättare?!Obestämd

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
Heffipeffi
1/10/11, 8:39 PM
#1

Jag har inget svar på din fråga, men när jag började barfa mina hundar, upptäckte jag det samma, med den yngsta hunden. Det tog ngn vecka sedan försvann slemmet.

Skunken
1/10/11, 8:48 PM
#2

Fat jag har barfat i snart ett år! Hon kanske fått detta innan men blev lite nyfiken nu. Ryggraden var ju en bit med mkt ben/lite kött :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Silvestris
1/10/11, 10:26 PM
#3

Slem i avföringen tyder på en irriterad tarm så in hund har på något sätt haft det kämpigt med ryggraden hon fick. Svårt att säga exakt vad som var problemet dock.

Skunken
1/10/11, 10:51 PM
#4

Jasså okey lite mycket ben kanske då, det var ju en rejäl bit och hon brukar inte få riktigt så mkt Tyst

Blir ju så trögt bajs!!

Men nu är det fins fisken igen :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Sugiyama
1/12/11, 4:57 PM
#5

Jag gissar att tarmen avsöndrar slem för att skydda tarmen. Händer det någon enstaka gång är det ingen fara men går det inte över bör man förändra något i kosten. Avföringen är bästa facit när man vill veta om hunden får rätt kost.

Upp till toppen
Annons: